Den Svenska Samoanen

Om en svensk familj som bosätter sig på en liten ö i söderhavet, Amerikanska Samoa.

Det kom en Norrman, grillfest, Dokusåpa? och mer......

Publicerad 2015-03-06 02:31:36 i Allmänt,

I Söndags kom en Norrman med flighten från västra Samoa. Denna Norrman kom hade med sig en överraskning från en annan Norrman- Norrkvinna eller som en modern Svensk skulle säga kanske en NorrHen? Skojiga dessa Svenskar är va? haha. Nåja. Norskan som är så väldigt omtänksam hade skickat med detta! Det är helt fantastiskt snällt! TACK!!!!
 
 
Denna kvinna heter Trinelise och var Radiologen som var här  ett år innan Pål tog vid. Norrmannen som kom nu är även han Radiolog och har också bott här ett år förr. Det som är en väldigt märkligt och kul är att dels så är det ju Skandinavier som får denna röntgenklinik att gå runt, dels att dessa familjer ofta innehåller 3 söner? hmmmm. 
Nu ska Knut Haakon jobba här i några veckor, vilket är så så så underbart eftersom det betyder att Pål inte behöver vara jour dygnet runt hela veckan om! 
Och Ps var inte blyga om ni vill toppa denna snälla kvinna, det är bara skicka presenter! hehe
 
 
I lördags fixade vi en lättsam grillfest med grannarna. .....
 
 
 
 
 
 
 
Att bo här känns ibland som att leva i en dokusåpa...? Dels så händer det mycket med själva sjukhuset, ledningen och dyl. Kan tyvärr inte skriva något om det här.... Inte när jag ännu bor här iaf.... Men sen människorna i min omgivning haha. Vilket drama! Jag kan ju uttrycka det hela som så att det ska tlll att vara en viss typ av människor som faktiskt flyttar till ett ställe som detta. Och ja, jag är en sån typ så jag säger inget ont om det. Men det är inte alltid de mest normala eller blyga typerna..... Ta dessa personligheter och lägg dessutom till olika bakgrund och kultur..... Jag kan säga att jag faktiskt funderar på att skriva en bok, jag har underlag så det räcker och blir över till en tvserie i många många avsnitt....  Den stora frågan är om jag är redo att offra ett år på att skriva en bok som sen kanske inte levererar, jobba så mkt för inget. Det tål att fundera över. 
 
 
 Skolutflykt för Vincent. Då måste man såklart skriva på papper att man gör detta på egen risk....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela