Den Svenska Samoanen

Om en svensk familj som bosätter sig på en liten ö i söderhavet, Amerikanska Samoa.

Kortaste semesterresan och svårt med hemhjälp

Publicerad 2015-03-29 03:14:00 i Allmänt,

Det låter hemskt och ja, det känns hemskt men vi har inte haft lust att resa på semester för att komma till en sån där vanlig, vardaglig, vit sandstrand med palmer. En sån där strand med ljumet turkost vatten med korallrev, fiskar och sköldpaddor.  Tror det eller ej men jag kände INGET när jag sökte runt på nätet för att hitta inspiration för ngr dagars semester med hela familjen. Bilder på Söderhavsöar känns just nu mest - Been there, Done that..... Så vi bestämde oss för att bara stanna hemma på vår Ö. Dock så ville vi ha liiiite miljöombyte så vi tog in på en resort som ligger 7 min bilväg bort.... Det var skönt att "göra något" iaf, och det var så skönt att komma hem idag.... 
 
 
 
 
Trevlig utsikt från sängen på rummet var det.... Om man fortsätter bara rakt ut i vattnet, rakt fram så kommer man fram till sydpolen.... brrrr....
 
Det byggdes ett stort fartyg av papp på rummet...... Alla utom jag var inblandade... 
 
 
Hemhjälp/städerska - Det ÄR svårt att hitta bra hjälp.... Nu måste jag säga upp städerskan eftersom hon är usel på sitt jobb, där jag överbetalar henne - vilket gör det ännu surare att människan inte kan sköta sitt jobb! Och jag orkar inte försöka hitta en ny då det bara är 10 v kvar.... Det extra jobbiga är att städerskan och barnvakten är systrar så fast jag vill skälla ut henne så kan jag inte detta eftersom jag verkligen vill ha Maria - barnvakten kvar! hmmm.
 
Maria och Rasmus. 
 
 
I skrivande stund befinner sig min man på 18-19 m djup inne i Pago Pago. Han går nu dykarkurs..... Hoppas att han överlever. Någon tryckkammare finnes ej på ön, eller Jo det finns men det saknas en reservdel för 50 dollar så ingen kan använda den.... Välkommen till Am Samoa ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela